Reklamation och retur

Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan som inte kan åtgärdas på plats, har du som är privatperson, garanti i totalt 18 mån från du mottog paketet. Erinran måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 18 mån kan du begära rep inom garantiperioden. Garantier är personliga och kan inte överlåtas. Garantin slutar att gälla om en begagnad vara säljs vidare. Lär vidare under garantier vilka villkor som gäller vid garantitid.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, arrangerar och betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan som inte kan åtgärdas på plats, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid. Om man bara är missnöjd med varan tex. fel färgnyans, godkänd prestanda, fel handhavande eller liknande, återbetalas inte frakten.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Returinstruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran.
 Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
    Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
    Förpacka godset väl för att undvika skador. Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.
  • Om ett spabad ska returneras är det viktigt att det returneras på pallen det levererades på. Detta för att inte skada varan. Det är kundens ansvar att ställa spat så att en bil lätt kan lasta det med en palltruck och bakgavellyft.

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.